Så river vi schemat och skriver ett nytt

Ändrade planer i sista minuten har en tendens att få mig i gungning. Tro det eller ej, men jag är lite av ett kontrollfreak. Framför allt när det gäller jobbet. Framför allt halvsju på morgonen. Så när veckan startar med en rask rockad i schemat blir jag lite svajig. Jag svajar fortfarande trots att det egentligen kommer att ordna sig. Dagen blir bara lite – annorlunda. Uppstyckad. Jobba på två ställen. Det ska väl gå bra? Va? Va?

Jag hinner dricka en kopp kaffe till. Halvåtta måndag morgon och mörkret ligger som en svart sammetsfilt över stan, lite lagom mjuk men opålitlig. Nu har jag svajat, svurit och sörplat en timme. Nu räcker det. Nu skruvar jag tillbaka huvudet och drar igång…

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “Så river vi schemat och skriver ett nytt

  1. Jag kan inte fortsätta kalla mig flirtkulan.

  2. Det hade jag aldrig kunnat ana. Att Lilla Blå kan vara något av en kontrollfreak. Kunde jag aldrig tro. Men men … Mångsidig har jag förstått att hon är den där Lilla Blå och då kan ju en av de där många sidorna vara en sån där freak … kontrollfreak. Skönt att du gungat färdigt för idag och att ordningen verkar vara återställd. Kramar!

  3. Tomtenietzsche

    Va? är sammetsfiltar opålitliga?
    Vad kan man då lita på?

    Gott Slut!

    eller vad man nu säger…

    • Sammet är som knark, skapar habegär men är inte att lita på. Till slut går man under. Jag sprang in och köpte två par sammetsbrallor efter jobbet idag. Behövde jag verkligen det? Nej, men som de lockade och pockade. Jag föll till föga. Det går utför med mig. Men när jag går i kk gör jag det i alla fall inte med rumpan bar.

      Gott slut? Slutet var väl skit samma. Bara nystarten blir kanon. 😉

  4. Tomtenietzsche

    Det här låter ju hemskt! Jag ska genast starta en grupp – Föräldraföreningen Mot Sammet.

Kommentera

