It’s a gas, gas, gas?

Jag letade på tuben då jag tänkte att där ligger den säkert, musiken att lyssna till när man gasar sig hemma i köket. Men inte fan fann jag något med Harry Fields Quintet. Däremot fann jag ett avsnitt av Inspector Morse (världens bäste surgubbe i kategorin brittisk deckare med klass) med titeln Who Killed Harry Field? Det finns naturligtvis ett samband. Vilket får ni själva finna ut.

För övrigt verkar filmen innehålla något för alla. En konstnär på dekis (har Stellan Skarsgård en brittisk halvbror?) bälgar whisky som vore det morgonkaffet, det liras skön jazz hitan och ditan, och så äre tavler me’ nakna fruntimmer å rättvare’ e så kommer sångerskan Robyn in i kortkort och smäller en bild i bordet å hivar iväg stålar som konfetti och alla ser lömska ut och var’e Mååårse nurå och hurskare gå och titta därärhanju och Lewis har rutig slips å man inser hur mycket man älskar den här serien och så en motorcykel mitt i allt och ett lik och lite annat…och man vill bara ta sig en fredagspruttare och skita i jobbet, lägga fötterna på bordet och lägga sig till med oxforddialekt…*sniff sniff* det luktar gas???

6 kommentarer

Filed under Arty farty de luxe, Film och TV, Gubbar, Musik

6 responses to “It’s a gas, gas, gas?

  1. wettexvarlden

    Underbare Morse har gått i repris en gång i veckan nu ett tag. Jag missar inte ett avsnitt. Finns ingen som slår honom.

  2. Music for cooking with gas!!!?? Moahaaha… 🙂

    Sedan blev musiken elektronisk
    Elektrolux toppade listan under några år
    om jag minns rätt

    jag tror de hade fyra plattor samtidigt

  3. Oh dear me, how wonderful! Care for a dash of sherry and some cheesecrackers daaarrrrling!?

Kommentera

