They’re coming to take me away ha ha

Vampyrpillren – vad innehåller de egentligen? De mörkt rödfärgade, nästan svarta avlånga kabbarna  jag petar i mig morgon och kväll? Jag vill bara visa brösten. Jag skrattar åt allt hela tiden. Jag är hög som en ekorre i granens topp. När ramlar jag ned?

Under morgonen skymtar högspannet på Öresundsbron som en Neubauten-sång i novemberdimman. Hela Byen har en fuktig smak av grå metall. Jag ler som en galning åt alla jag möter. Trafiken ringlar som stålblanka ormar.

Tisdag. Jag kan inte sluta skratta. Igår kväll garvade jag så jag nästan kräktes. Var tvungen att lägga mig ned. Inatt vaknade jag och skrattade gott och väl en halvtimme. Rakt ut i rummet. Rumpan känns alldeles varm. Handflatorna är tunga av välvilja. Tugga på främlingar, får man det?

21 kommentarer

Filed under Uncategorized

21 responses to “They’re coming to take me away ha ha

  1. Okej, den låten har jag på hjärnan, börjar garva rått när jag springer och den dyker upp i mina lurar, ”hihi, haha, hoho”… passar min personlighet!

  2. wettexvarlden

    Tugga på du, bara du är lycklig. 😉

  3. Shit…jag blir fruktansvärt avis…du verkar helpiiilsk:)

  4. Kommer tillbaka när ddet lugnat ner sig här …

  5. Tycker vi startar en kampanj om att göra de där pillrena receptfria..i Sverige…inte bara i Danmark…

  6. Bianco

    Jösses…vad ÄR det för piller du äter?? Jag blir bara torr i mun av mina…..aqua….aqua…jag ska nog byta doktor…

  7. Ja, om man frågar artigt först.

  8. det kommer ganska ofta fram folk till mej som säger att jag tuggat på dom. och jag minns det aldrig. om man får är väl en annan sak.

  9. Ja, det undrar jag verkligen också. Vad ääär det för piller som Lilla Blå knaprar och blir så himla glad av att hon skrattar heeela tiden? Till och med direkt vid uppvaknandet … som ju så här års brukar vara brutalt. Hmmm … tipsa en stackars skata hörru …

  10. Tandgnisslur

    Kanske är det så att det inte ens finns ett alternativ, du kanske helt enkelt måste tugga på oss som kommer raka vägen in till dej från Skatan?!

  11. Vill haaaa..
    Kan man söka i fass på ”rödsvarta avlånga kabbar”?

Kommentera

