Kling och Klang

kling och klang

Ni ser mitt fåniga flin, va? Mitt inställsamma och lätt oroliga leende mot kameran? Den oklädsamma ängslan som pryder mitt lilla söta ansikte… Jag jobbar med annat, folks. Kling och Klang i bakgrunden är orsaken till att jag inte kan blogga de kilometerlånga briljanta texter som säkert annars skulle rulla ut  under massans jubel. Kling och Klang vaktar mig. Mot bloggen. Allt är Kling och Klangs fel. Bara så ni vet, alltså. Jag får inte ens gå på toa.

(Jo, det får jag förstås… men inte ensam!)

18 kommentarer

Filed under Uncategorized

18 responses to “Kling och Klang

  1. Har ni ingen fackförening på ert jobb?

  2. storabh

    Är det inte Jan Guillou till höger?

  3. Ach so … mein Liebchen. Ach so …

    Men, passa på då med en kortis när Kling och Klang är på toa. De ser ju ut som de är fastnaglade vid varandra så … passa på då med ett litet blogginlägg så länge. Jag, åtminstone, nöjer mig med det lilla nu när du har det så hektiskt. Kram!

  4. Äsch, de båda herrarna ser ganska lättmutade ut.

    Varför inte förföriskt trippa förbi dem med en Ardbeg i ena handen och ett par rejäla Cohiba Esplendidos i den andra? Den bloggvakt är inte född som kan motstå ett sådant koncentrat av rå fägring vid ett och samma tillfälle…dessutom ser det ut som herrarnas hattar redan är prydda med Cohibas maggördlar, du kan inte misslyckas!

    Sedan kan du i lugn och ro skriva utsökta blogginlägg, samtidigt som du i bakgrunden kan avnjuta ljuden ifrån Kling, Klang och klong.

  5. Vilka snutfagra typer! Dem kollrar du lätt bort…

  6. Hej!
    Det finns ett mail från mig på den adressen du brukar använda när du kommenterar hos mig.

  7. Vilka eleka typer! Men jag tror du skojar med oss 🙂

  8. hej!
    jag har också två figurer som motsvarar dina kling och klang. dom heter Snille och Blixt. jag ska skriva ett litet inlägg om dom någon gång, va bra att du påminde mej.

  9. Kling och Klang, kan undra om det är dom två som sitter uppsmetade på väggen, och håller koll på vad varje minut fylls med? Rucka lite på dom i så fall, så går tiden i baklås och du har fått ett par minuter fritt!:)

  10. Jag känner också igen konstaplarna. Smygbloggning är att rekommendera.

  11. Finns två exemplar här med….Knoll och Tott tror jag de heter 🙂

Kommentera

