Håååållivudd

bla

Hur svårt kan det vara? Ett sketet ”å”. Ååååååå!!!

21 kommentarer

Filed under Uncategorized

21 responses to “Håååållivudd

  1. wettexvarlden

    Hållivudd har väl inte precis gjort sig känd som intelligensens högborg? 😉

  2. One prick is enough. Eller…

  3. Min falska (men underbara) hälft är nederländska, och fastän hon brukar vårt språk bättre än många svenskar så har hon fortfarande väldigt marigt med när prickarna över Å, Ä och Ö skall användas eller inte.

    Detta har nästan resulterat i en dikeskörning från min sida, då vid ett tillfälle Monique ifrån passagerarsidan plötsligt utropade; ”Titta! Rövfåglar!!”

    Jag fick i mitt inre en ögonblicksbild av ett hårigt arsle med vingar, och var tvungen att stanna.

    Dessa små pärlor dyker upp då och då, alltid lika välkomna.

    Åh, nämnde jag att hon har rokt bög i frysen?

    Jag vet inte om min kommentar har något överhuvudtaget att göra med vad du vill ha sagt med ditt inlägg, men har jag gett mig in i en tankebana, så har jag.

    Kräm fran Älfahånnen!

  4. Svårt nog, verkar det som. Ååååååå … men jag kan. Fast ö andra sidan … äääh eller åååh … man skall inte förhåva sig … fick jag lära mig av min mamma …

  5. haha.

    det är kul att försöka lära en amerikanare svenska. man undrar ju verkligen hur svårt det egentligen kan vara. dom kan ju forma tungan på samma sätt som vi.

  6. …men kanske bra att de inte av av misstag satt två prickar istället för ring.

    Det finns alltid något positivt att hämta från varje motgång.
    Dvs, det kunde alltid ha varit värre… 🙂

    Nästa gång jag är i Hollywood ska jag leta upp din stjärna!
    Det är bara ca. 2000 så på en vecka borde jag väl klara av att hitta den.

  7. Blinka, blinka lilla bla
    hur jag undrar vad du ahh..

  8. Du får helt enkelt byta namn. 17 har en svensk bokstav i sitt namn och hon blev omdöpt när hon kom till USA. Numera heter hon Lauren…. 😀
    Det gick inte ens att övertyga folk om att Å uttalas precis som början på ”All of me”.

  9. Bianco

    …the small pricks , you know……

Kommentera

