Swingsöndag

Jaha ja, väderleksprognosen har fel ännu en gång. Nu regnar det igen, änglarna pinkar ikapp och tävlar om vem som kan träffa mig i ögat. Jag vet nog vad de sysslar med. Men bryr jag mig? Igår kurade jag som en grävling i sitt gryt efter tvättorgierna men idag ska jag ut, rakt ut i friheten. Jag känner för något konstigt så det får väl bli en utställning.

Jag har mina krokiga rutiner och randiga vanor, se. Jag tycker mig märka att söndagar ofta är dagar som jag vill fylla med mjuk gammal jazz, slöa frukostar, erotiska fantasier toppat med lite slökäka och konstgloende.

Imorgon tar saltgruvan vid igen, det är som det är. Måndagar är lika uppfriskande som dominatriser i krapplack. Man blir lätt rädd men å andra sidan har det sin kärva tjusning också. Ja, ja. Än så länge ligger söndagen och skrevar tappert och jag kan bara guppa runt som jag behagar. Trots änglarnas tävling.

Idag kan det mycket väl bli en höstvirre. Det tycker jag mig ana av krypningarna i nacken. Ni då?

söndag i stugan

17 kommentarer

Filed under Uncategorized

17 responses to “Swingsöndag

  1. wettexvarlden

    Jävligt snygga skor hörru! 😉

    Här behövs minst en LITER virre för att få rätt på knäna. Men det går ju inte, söndag och allt.
    Ha en skön dag sötedu!

  2. Lite billigt rödtjut, dock i för liten mängd märker jag, men trilskande tonåringar förvägrar sin moder mer av den varan och vill inte gå med på lokal. Funderar på att gå själv. Men jag är ju en social varelse och vill ha sällskap. Livet är inte en dans på rosor, inte ens på liljekonvaljer.

  3. storabh

    Som gammal hane tänder en gnista på den bilden!

  4. Det blir väl det gamla vanliga med att störta världen i fördärv och jaga pensionärer med skärbrännare. Få bröder att slåss med bröder, varandras banemän bliva, stampa på Garms svans så att han gnyr i sin gnipahåla, släppa loss vargarna i järnveden; samma gamla visa som jag kör varenda helg.

  5. Lite lagom söndagsdepp med rödvin till blev det här…

  6. Urf. Jag ville ickot dricka något idag efter gårdagens bröllopskalas. Men så blev jag tvungen att gå på möte med dagisets utegrupp på lokala pizzerian. Det blev nödvändigt med en stå-ut-öl i alla fall. Så nu sitter man här och funderar på ett litet litet glas port.

  7. Igen höstvirre här – fanns en halvfull (observera det positiva tänkandet!!) pava rödtjut som avnjöts med en bit vällagrad parmesan för att fira att helgen ÄNTLIGEN tagit slut 😀

  8. Några timmars dust med mer eller mindre slemmiga antikhandlare i en stor jävla industrilokal utanför tullarna… men min egna lilla sugardaddy-antikdealer gav mig some good stuff!

Kommentera

