Kreativitet, finns det att köpa fryst?

kreativitetsverkstan

Det var meningen att jag skulle vara kreativ i jobbet idag. Jag vaknade hyfsat kreativ. Sedan, efter en kopp kaffe och lite skönt trams på mejlen med en vän, kände jag verkligen hur kreativiteten började sprätta i hela systemet. Jag kände mig ännu nöjdare när jag läste horoskopet och såg att idag, idag skulle jag fasen få gehör för mina kreativa idéer på jobbet! Nu var det bara att dra ur korken och låta kreativiteten flöda, alltså.

Ja, jag vet inte vad som hände. Har ni hört berättelsen om Mäster Skräddare? Mannen som får ett styckte tyg av en kund för att sy en kostym? Varje vecka kommer kunden in i skrädderiet och frågar om kostymen är färdig. Mäster Skräddare skakar på huvudet och erkänner varje gång att det inte bidde nån kostym. Det bidde ett par byxor. Som inte är färdiga ännu. När kunden så kommer tillbaka veckan därpå hade byxorna visst blivit en väst. Men den västen är inte färdig ännu. Och så vidare… Historien slutar med att det flera veckor senare bidde en – tummetuta.

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna framlägga min tummetuta för chefen men jag vet att deadline för hela projektet är den 15 oktober. Och jag… jag har inte ens börjat ännu. Men den där kniven som ska ligga mot min strupe strax, den blänker allt vassare.

21 kommentarer

Filed under Uncategorized

21 responses to “Kreativitet, finns det att köpa fryst?

  1. Använd kniven till att skära upp lite goda ostar istället, addera ett par glas rött, sätt på dig varmaste yllekoftan, en cool hatt på huvudet, torgvantar på händerna, sätt sedan fönstret på glänt en stund och släpp in lite frisk luft.

    Då kommer den. Kreativiteten. Jag lovar.

    Och det är ju fleeeera dagar kvar.

    Heja!

  2. ”To escape the human corruption – the stench of human corruption – into an owen she did crawl.”

  3. Mejla över info om projektet till mig så lovar jag att ta en kik på det 😉
    Who you gonna call?
    Ghostwriters!

  4. Det borde vara förbjudet med deadline. Själv har jag en mässa att ta hand om. Varför undrar jag?

  5. Varmt välkommen till tidsoptimisterna…

    /Marie

  6. Tipsa gärna om du hittar det i frysdisken:) Kram!

  7. Att arbeta under press lär vara effektivt så vänta ytterligare några dagar med att skapa ditt mästerverk 😉

  8. wettexvarlden

    Du kan komma över och sitta handlingsförlamad med mig i kökssoffan. Mannen har lite fin whisky och alltid hittar vi nåt i kylen. Vi kan spionera på grannarna 😀 och röka cigarr.

    • Åh gud! Åh gud! Säg inte så där! Inte nu när jag brottas så förbannat med att inte glida in i slackertillståndet. Gaaaah!!!!!!!!! Virre! Wettex! Cigaarrrrrrrrrrrrrrr!!!! *ylar mot taket*

  9. håhåjaja, å jag som bekymrar mig över text som ska vara klar snart….i november (törs man nästan inte säga)
    /Kattmor

  10. Så där har jag det ofta nu för tiden…Det enda som hjälper är kniven på strupen för min del 🙂

Kommentera

