Blodet rann hos gamle Mengan

Min utskällning tidigare måste ha gjort susen. Idag var husnasse len som smör. Talade och talade. Undersökte och pillade. Talade igen. Och så prover. Och lite fler prover för säkerhets skull. Nu när vi ändå höll på, inte sant?

Javisst, tuta och kör!

Hade jag några prefrenser vad gällde medicinutskrivning?

Javisst, tuta och kör! Jag tar fem burkar rosa piller som man blir kåt och snygg av, sedan vill jag ha en rejäl ask tung morfin som jag kan sälja till männen med suddig blick i mitt kvarter, och så tar jag två liter av det där man kan knocka hästar med… vänta nu… lite rajraj-pulver tar jag också! Och så vill jag ha uppåttjack så jag orkar dansa natten lång, gammal kärring som man börjar bli! Tack snälla doktorn, jag ringer när det tar slut.

(I verkligheten:)

Tack, jag tar vad som helst, bara det hjälper!

(MES! JAG ÄR EN JÄDRA MES!)

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Blodet rann hos gamle Mengan

  1. Erbjöd han inte ens något skoj? Jag trodde husnassar liksom var kända för det?

  2. Var inte så hård mot dig själv. Det där med att be om starka och beroendeframkallande medikamneter ska man nog ligga lite lågt med. Om inte annat så för sin egen skull. Nördigt sagt, men det får stå.

  3. Synd när du nu hade honom i dina händer…

  4. Men VAD fick du då? Klipulver?

    Stackars dig. Nu får du bli frisk!
    Kram

  5. Allesamman: Jag fick två burkar med små vita piller och så något som visst innehåller både efedrin och morfin! Nu är jag trött, vinglig, knäpp och tossig. Med andra ord, det är ingen skillnad mot tidigare. Men det kanske kommer. Oj, vad jag hoppas det kommer. För även om man skämtar om eländet så – det är liksom inte… kul nu, om man så säger.

  6. Men då fick du ju nästan allt du önskade? Förutom de små rosa alltså.

    Hoppas det snart känns bättre, för allvarligt talat efedrin och morfin lät inte som en trevlig mix.

  7. Förstår verkligen att det inte är kul… om man så säger. Det äär fantastiskt att du kan skämta så som du gör och ger till oss…så mycket av den fina sarkastiska ironiska Lilla Blå! Hoppas verkligen pillren gör susen! Kram!

  8. Dylan levererade! På sitt sätt… Det är ju inte vad det har varit men det var i alla fall. Och det är alltid något!

  9. Hm…det är inte så lätt med husnassar…ens om de behagar fråga en vad man föredrar.

    Skulle du ha råkat föredra något, hade du troligen blivit utsatt för en föreläsning som skulle överbevisa dig om hur fel du hade.

    Att få utskrivet det man vill ha (och slippa sådant man inte vill ha) brukar fodra ett strategitänkande värdigt den förste Bernadotten när han blev ombedd att hjälpa till och störta Nappe.

    Kram på dig, hoppas du är bättre idag.

  10. Tomtenietzsche

    Inom en snar framtid (enligt somliga är den redan här) kommer man snart att kunna medicinera sig själv över nätet. Då kommer det också att finnas piller mot mesighet.

    Krya på dig!

  11. Kikar in.
    Hur har du det?
    Kram.

  12. wettexvarlden

    Hoppas dimmorna lättar, det är sol ute vännen.
    Kryapådigkram!

  13. …fast tyvärr finns risken, i alla fall på den här sidan syndet, att läkaren kopplar in soc om man är alltför påstridig vad gäller vilken typ av medicin man vill ha. Jag vet.

  14. Camilla sade: ”allvarligt talat, efedrin och morfin lät inte som en trevlig mix”

    Nej, OM MAN ÄR NUNNA! Send me the leftovers!

  15. Dr No: Leftovers? LEFTOVERS???? Moahahahaha!

  16. Jag ber om ursäkt för min stora dumhet…

Kommentera

