Det finns sånt som bara är konstigt!

Eftersom Ozzy Osbournes hund lyckades sätta på Ozzy Osbournes katt (eller om det var tvärtom?) i den där galna TV-serien som gick för några år sedan så borde väl allting vara möjligt. (Skrivet så långt inser jag att den där meningen kan man använda som inledning till en massa olika sammanhang…)

Men vad var jag nu? Jo, hunden igår. Den där galna uppenbarelsen som plötsligt svassade förbi mig mitt inne i Byen. Med en attityd som fått Arnold Meddetjättekrångligaefternamnetschwartnånting att blekna. Hur jag än försöker så kan jag inte få det till något annat än en korsning mellan en schäfer och en tax! Möjligen… jag säger möjligen… en schäfer och en dvärgspets. Fast längden stämmer ju inte. Nå… tro mig, det var en syn för gudar. Och för kameran. Men den låg hemma såklart. Fan!

För övrigt undrar jag varför man i film och i serier så ofta ser skådespelare som låtsasdricker låtsaskaffe ur tomma koppar? En tom kopp hanterar man annorlunda än en full. Så är det bara. Och det SYNS! I med javan, för bövelen! Även om det är sjuttioelfte tagningen.

Är vi inte i slutet av rötmånaden nu? Fint. För min skåplucka till utrymmet där sophinken står rasade just. Jag får den lagad först om en och en halv vecka.

För övrigt har jag inte lyckats få fatt i några flyttgubbar ännu som kan åta sig att hjälpa mig. Jag har bara lite ont i magen. Bara lite.

Too busy making a fool out of themselves…

 

 

 

 

 

 

Även kåtkotletten är strängt upptagen med fjollerier…

 

 

13 kommentarer

Under Gubbar

13 svar till “Det finns sånt som bara är konstigt!

  1. Den schäfern/taxen eller möjligen schäfern/dvärgspetsen skulle jag verkligen velat se … Och uppsynen! Det ger hopp om livet. Man behöööver inte se ut som en renrasig … hmm … för att uppträda så där uppnosigt och stolt.

    Du får be vädergudar lite extra då … om flyttgubbarna så kanske …

  2. deedee

    Du är och förblir mitt ljus i mörkret ! Puss

  3. Tack för bilderna, mitt i så åker mina smilband upp. Tack!

  4. Hahaha! Just de där kaffekopparna stirrar jag alltid på för att se om det verkligen finns något i!
    Rötmånaden får gärna vara över. Är så innerligt trött på fylleflugor, spyflugor, harkrankar och getingar…

  5. *spärrar upp ögonen
    -Råsamedvitaprickar!

  6. Rosa paraply, ehummm…

Kommentera

