En snygg sommarmorgon klarar jag

Kanske är det en av de där sista vackra sommarmorgnarna. Åtminstone en av de vackra i sommarens slutfas. Den brer ut sig med fåglar, med blå himmel, med klar luft och total avsaknad av människor. Det där sista gillar jag. Inatt var torget fullt av folk, gränderna runt omkring var fulla av fulla. Lyckliga fyllon. Jag orkar inte med dem längre. Aggressiva eller lyckliga, jag gitter inte.

Men en skön och snygg sommarmorgon klarar jag.

Kroppen är med mig idag. Vi är kompisar.

Kaffet är starkt.

Schemat lagom fulltecknat: sända ett mejl, skriva en blogg, köra en maskin tvätt, vandra under bar himmel några timmar.

Sen ska jag laga mig en jävligt god middag.

Det är söndag. Livet är inget valborgsbål men det värmer hyfsat just nu. Man är lagom kåt. På det mesta.

Hep!

 

 

6 kommentarer

Under Uncategorized

6 svar till “En snygg sommarmorgon klarar jag

  1. Jag får försöka intala mig något liknande…

  2. Vilka små rara fossingar! De kan inte ha behövt vara instängda i några trånga skor på länge … och jag hoppas de också har passat på att njuta tillsammans med dig denna fina sommarsöndag.

    Kram!

  3. dr. no

    Retif vänder sig i sin grav.

Kommentera

