Vulgobulleblask

Det är ju sommar och då super ju svenskarna så varför skulle jag inte dela med mig av ett drinktips? När regnet pinkar ned och lilla semesterbröstet skälver i förtvivlan eller när solen står på som en fet matrona och trycker sin svettiga stjärt över tillvaron… oavsett vilket vill ju svensken ha sin sprit. Eller hur? Så vad göra? Fejka med kaffe och kanelbulle? Hälla hemkört i javan och försöka se kristen ut bredvid faster Inga? Ja, jag vet inte. Men följande är för de som inte orkar smälla upp fikat i bersån med hembakt och allt:

1. Köp hem en flaska likör från Kanada av märket Fireball. Den kostar under 200 spänn i svenska flaskbutiken och ser otroligt vulgär ut som bilden här visar: Etiketten påstår att detta är en kanelwhisky men jag vidhåller att det är en likör – och det gör förresten svenska flaskbutiken också. Men även om man först får en känsla av att man borde tatuera sig och skaffa sig hår på skinkorna för att inhandla denna dryck så låt er icke avskräckas. Även otatuerade rekorderliga människor som ni kan ha glädje av denna.

2. Ta fram ett snyggt glas och dunka i valfritt antal centilitrar som vore det er bästa Parfait d’Amour. Var sedan frikostig med is och varför inte en apelsinskiva? (Själv kör jag en trea i marockanskt teglas för sån är jag).

3. Smaka av. Ni inser kvickt att om mamma hade bakat kanelbullarna på detta vis hade barndomen definitivt sett annorlunda ut. Men ännu är det inte försent att förgylla sommarkvällen med att bli en liten röd djävul. Och glöm inte faster Inga. Hon kommer att utbrista ett ”hallelujah” som får vädret att skifta på stört.

13 kommentarer

Under Recept

13 svar till “Vulgobulleblask

  1. Mon dieu! Jag låter håret växa på skinkorna ty jag vill ha!!!

  2. Här dog tant Inga för två år sedan men jag är inte knusslig ;-)

  3. Berså har jag tyvärr inte suttit i sedan barndomen på 70-talet. Där vankades det inget starkare än kokkaffe. Får jaga rätt på en berså känner jag. Hår på skinkorna behöver jag inte.
    För övrigt har jag skräckslagen läst om din osaliga ande. Uppenbarligen en väldigt ledsen ande, som inser att den blir övergiven. Jag tror inte den vill dig illa, men som någon annan skrev, säg till på skarpen att du inte vill den något ont och att du behöver lugn och ro.
    Må väl!

  4. Langa hit faster Inga och en kaneldryck, för här behöver vädret verkligen skifta på stört. (är det vettigt att sitta ute i trädgården en sommarkväll i juli – utan kanelblask förvisso – och FRYSA?)¨
    Skäms faster Inga, kom hit och ropa halleluja!

  5. Här ska det vankas Fireball … mot bolaget i morgon bitti … det är ett som är säkert.

    Kram!

  6. Jamen sikket klockrent Berså-tips! man tackar för ny trädgårdsinspiration.
    Å flasketiketten är inte dum alls, inte alls… haha har skrollat upp två gånger för att glo på den lille jäveln ;)
    Flarran måste absolut inhandlas o avnjutas även på min lilla, lilla teg.
    Klingklineling på dig =)

Kommentera

