Är det en annan tidszon i Skåne än i Byen?

De där dagarna jag jobbar hemifrån hamnar frukosten lätt vid lunchtid – trots att jag går upp runt fem- sexsnåret och drar igång kåmpjuttern. Fattar det inte. Å andra sidan är det skönt att kunna sitta i morgonrock halva dagen och samtidigt dra in pengar till hyran. De enda andra som gör så är väl prostituerade… öh?

Men vem har inte dagar då man tycker att man horar för slantarna? Ack ja. Idag handlar det om korrektur. Tjockbunten framför mig på rumsbordet morrar misslynt men det gör min mage också. Som ni ser kör jag sallad. Med fejktryffel i dressingen kan man inbilla sig att man är på Waldorf Astoria.

Ja, jag vet.

Förlåt.

 

13 kommentarer

Under Hemmet

13 svar till “Är det en annan tidszon i Skåne än i Byen?

  1. Inte jag heller … fattar det. Så är det var och varannan dag och jag drar inte ens in pengar till hyran. Såna ramlar in (den usla pensionen) vare sig jag lyfter ett finger eller inte …

    Fast förstås … jag går ju inte Morgonrundan med StinaFina i morgonrocken …

  2. Ja du, här i Skåne har vi andra tider. Jag hasar mig upp vid tio-halv elva och är pratbar en timme senare. Frukost och sedan skogen med hunden och kompisen. Två timmar senare börjar min dag. Inte konstigt att jag aldrig hinner något.

    Hoppas du får en skön dag i morgonrocken!

  3. Jag tror helt enkelt att hela min lägenhet är en annan tidzon. De dagar jag är hemma är klockan 11 innan jag hinner dricka klart mitt morgon te. Oavsett tid jag går upp. Men så tidigt som fem-sex går jag aldrig upp.

  4. Jag gör det oxå – jobbar i morgonrock vid köksbordet. Frukosten glömmer jag inte, däremot händer det att klockan blir framåt två innan jag äter lunch. Och då fattar jag först inte varför jag har så ont i huvudet…

  5. Ann

    Jag sitter som en sämre påmålad hora i min morgonrock från Yasuragi och låtsas att verkligheten ser annorlunda ut. Men sen tänker jag. Det kunde ha varit värre. Mycket värre. Och tar en extra svängom med de vida armarna.

  6. Tveka inte Skatan! I min lilla håla förekommer ett intressant fenomen! Turisterna från område 08 tror det är kutym att sväva in på ICA iklädda badrockar och för att handla bröd på morgonen.

    Vi som har stil flinar bara ;-)

Kommentera

